Здравейте всички.
В една тема за детските градини видях споменат 'балканския манталитет', заради който в страната ни продавачът е прав, а клиентът крив. Искам да споделя идеята си (която редовно прилагам на практика), че всички трябва да се оплакваме, ако искаме нещо да се промени.
Вместо да премълчите, и наум да се отчаяте още малко от този 'балкански манталитет', пробвайте следното:
Когато в магазин ви нагрубят, кажете на съответния служител да не ви държи такъв тон, или ще извикате управителя. Аз, въпреки че не се имам за лош човек по принцип, винаги се оплаквам. Служителят, който се държи с клиента (избрал от безбойните в наше време магазини да даде парите си точно в този!?!), трябва да бъде стреснат. Само така следващият клиент може да бъде (евентуално) предпазен от подобно отношение.
Извинявам се предварително на всички във форума, които може би работят в сферата на обслужването. Просто е време нещата да се променят, и най-силният катализатор на такава промяна е никой друг, освен самият клиент.
Горното не работи в случаите, в които управителят (когото наистина съм викала в някои от случаите) също не разбира стойността на клиента, и колко е важно той да бъде почесан там, където го сърби. В тези случаи и управителят и служителят може да ви погледнат нагло, и единственото, което ви остава, е да не пазарувате повече там. Лошото е, че екипът на магазина едва ли ще разбере, че ви е загубил. Но пък можем да се надяваме, че постепенно всички клиенти ще се усетят, и ще бойкотират 'неучтивите магазини', като по този начин те ще изчезнат по естествен път..?
|