Готви от: 30 Май, 2004 4:02 pm Нед Мнения: 4689 Location: София
Австъралийската компания M&C Saatchi спечели награда Сребърен лъв на фестивала в Кан тази година в категорията Печатна реклама с посланието "Защо никога не трябва да купувате риза, ушита от българин" (Why you should never buy a shirt tailored by a Bulgarian).
Накратко рекламата разказва историята на шивача Хенри, чийто пръсти са най-тънките в света и соътветно шие най-добре. Пълната история във видеото:
Въпросната реклама разбуни духовете на много места, ми се искаше да видя как мисли нашето комюнити по въпроса.
Честно казано, изобщо не разбрах какво промотира тази "реклама". Явно е някакво кампания, не точно реклама (видеото е много дълго). Във видеото изобщо не идеше реч за която и да било нация (ако изключим френското име и акцент на шивача). Ръчичките баха гадни, но всеки знае на какво са способни съвременните програми за изображения, така, че не ме впечатлиха толкова.
Обаче "сравнителната" реклама е забранена на достатъчно места по света, както и такава подтикваща към дискриминация, насилие и пр. Сравнинето в печатния текс наистина грубо нарушава къде писаните, къде написаните забрани в рекламата...
Не знам колко липса на вкус и идеи са му необходими на човек, за да "измъдри" нещо като това за българите... Но австралийците са достатъчно далече, за да не знаят дори къде се намира България, камоли че тук се шият немалка част от "западните" марки...
А според мен, освен че се съгласявам с мненията ви на всички, и тези тъпаци, които са им дали награда са виновни. Все пак Австралия е Далече, но Франция не.
Най-малкото вече сме уж една общност (съюз и прочие).