inews.bg jenite.bg div.bg sporta.bg sportuvai.bg fitwell.bg peika.bg econ.bg biznews.bg stat.bg sever.bg kulinar.bg get.bg
В момента е 25 Юли, 2014 3:59 pm Пет

Всички времена са UTC + 2 часа




Post new topic Reply to topic  [ 1 мнение ] 
Message
Сготвено на: 25 Май, 2006 3:03 pm Чет 
User avatar
Готвач

Offline
Готви от: 03 Юни, 2004 4:24 pm Чет
Мнения: 1472
Location: София
Както казах за "безвъглехидратна диета" не мога да бъда полезна, затова ще напиша няколко думи за "Ниско въглехидратна диета ВМ-НВД". ;) От край време се опитвам да убедя Биски и Лейзи, че това не е вредна диета, че даже не е диета в общоприетия смисъл на думата, а по-скоро начин на хранене. Много е вкусно и питателно. За разлика от другите ми диетствания, не изпитвам стръвен глад, макар да съм намалила калорийния прием с 20% ;). Всеки сам си избира хранителния режим, с който се чувства добре, аз за себе си открих, че намалявайки любимите ми иначе въглехидрати (не сладките, а тестените), се чувствам по-лека, по-жизнена и работоспособна. Опитвам се да не изпадам в крайности и затова веднъж седмично си позволям малко повече въглехидрати от допустимия за режима прием. Правя го с цел да не си затормозявам психиката, а и да не тормозя свкърва ми, принуждавайки я да готви манджи отделно и за мен ;) (както се досещате може би , тези отклонения си ги позволявам повреме на ежеседмичната визита у тях.. :) ).

Искам да отбележа, че не съм световнопризнат експерт по НВД :mrgreen:, само съм чела малко от тук от там :). Затова и ще започна с някои линкчета:

На първо място - Spider Sport - сайтът, от който може да получите най-много информация за този начин на хранене. Обърнете внимание на форума, където се дават много комептентни съвети (от Милко и Галя), за начина на хранене, рецепти и други дребни подробности. :)

Много образователна, може да бъде и темата на маминкте - ВМ-НВД, събрали са много полезна информация на куп. :) Още в първия постинг . :)

И така, ако прегледате горните линкове, ще ви стане всичко ясно, или поне толкова, колкото и на мен, защото аз там чета. Въпреки това, ще ви напиша основните стъпки, позовавайки се на горните източници. :)

1.Изчислявате си колко трябва да ви бъде дневния ви калорийния прием. Имате 2 начина ,чрез калкулатор или с ваши сметки по следните формули:

Жени

Стъпка 1
РП = 655 + (9.6 X кг) + (1.8 X височина в см) - (4.7 X години).

Пример
Ако сте на 32 г
Имате ръст 162.5 cm
Тежите 84 kг
Вашият РП е 655 + (806) + (293) - (150) = 1604 ккал

Стъпка 2
Ето как да определите целият си разход за деня:
Умножете РП по коефициента, отговарящ на вашата физическа активност:

1. Заседнал начин на живот с малко движение = РП X 1.2
2. Лека физическа активност (леки упражнения или спорт 1-3 дни в седмицата)= РП X1.375
3. Ако се движите със средна натовареност (не много тежка физическа дейност/спорт 3-5 дни е седмицата)= РП X 1.55
4. Тежка физическа дейност (усилени тренировки/физическа работа 6-7 дни в седмицата) = РП X 1.725
5. Ако сте изключително активни (много тежки физически упражнения, спорт и физическа работа, 2-разови тренировки и т.н.)= РП X 1.9

Пример
Ако жената,в горният пример има заседнал начин на живот то нейният общ разход ще бъде РП (1604) по 1.2 = 1925
1925 ккал са енергията необходима, за да се поддържа сегашното й тегло.



Мъже

Стъпка 1
РП = 66 + (13.7 X кг) + (5 X височина в см) - (6.8 X години).

Пример
Ако сте на 25 г
Имате ръст 190 cm
Тежите 90 кг
Вашият РП е 66 + (1233) + (950) - (170) = 2079 ккал

Стъпка 2
Ето как да определите целият си разход за деня:
Умножете РП по коефициента, отговарящ на вашата физическа активност:

1. Заседнал начин на живот с малко движение = РП X 1.2
2. Лека физическа активност (леки упражнения или спорт 1-3 дни в седмицата) = РП X 1.375
3. Ако се движите със средна натовареност (не много тежка физическа дейност/спорт 3-5 дни е седмицата)= РП X 1.55
4. Тежка физическа дейност (усилени тренировки/физическа работа 6-7 дни в седмицата) = РП X 1.725
5. Изключително активни мъже (много тежки физически упражнения, спорт и физическа работа, 2-разови тренировки и т.н.)= РП X 1.9

Пример
Ако мъжът в горния пример има заседнал начин на живот, то неговият общ разход ще бъде РП (2079) по 1.2 = 2495
2495 ккал е енергията, необходима за да се поддържа сегашното му тегло.


Аз лично ползвам втория вариант, по-точен е според мен.

След като си изчислите калорийките, ако желаете да остлабвате хубаво е да ги намалите с 20%-тина. Напр. калорийния ви прием трябва да е 1680 Ккал - 20%, става 1344 ккал. :). От собствен опит, обаче, смея твърдя, че мазнини се топят, дори и без да броите калориите. :) Стига да не си надвишавате драстично допустимите калорийки, разбира се. :twisted:

2.Храните, които с приемат и процентното им съотношение са:

Списък с храни подходящи при НВД

1. Всички видове месо, риба, субпродукти (дроб и дробчета разбира се), бекон, без колбаси (може само сухи и много чисти филета, като пуешко, пилешко, свинско). Ако използвате мляно месо, смилайте го на място в магазина, за да знете какво съдържа.
При приготвяне на месо избягвайте пърженето. Задушавайте месото със сметана, зехтин, масло, вино, подправки, като избягвате готовите подправки и тези с много сол (като Вегета и подобните на нея).
2. Всички млечни (мляко, сирена), без топените и вносни неща (гледайте опаковките за съставките, често имат маргарин или други хидрогенизирани мазнини)...Хубави варианти са: изкиснато краве или овче бяло сирене, фета, катък, моцарела, кашкавал, чедар и гауда.
3. Яйца, приготвени по всякакъв начин.
4. Мазнини: масло, зехтин и сметана. Органичете или напълно изключете олиото, маргарина и други мазнини от недоказан произход. Придържайте се към студено пресовани и качествени растителни масла, ако ги употребявате. Като добавка към храната може да включите ленено олио.
5. Зеленчуци: всички, за които се сетите, особено зелените на цвят като броколи и спанак; карфиол, зеле, краставици, домати, тиквички, гъби....Избягвайте картофи и други корени с много нишесте. Употребявайте варива (боб, леща) в умерени количества, като винаги предварително ги накисвате поне за 1 нощ преди да ги сготвите. не употребявайте соя и производните и продукти.
6. Плодове: максимум до 2 по възможност по-кисели плода (грейпфрути и лимони всеки ден). Във времето около тренировка може да си позволите повече плодове. Избягвайте банани, грозде, диня. Добре дошли са боровинки, малини, къпини и други дребни плодове.



Менюто ви трябва да се състои от около 50-60% мазнини, 20-30% белтъчини и 10-20% въглехидрати. Този баланс се постига лесно, ако се придържате към калориите си за деня и консумирате пълномаслени млечни продукти и месо.

План за действие

Eто някои насоки, които ще ви помогнат в борбата с нежеланите мазнини:

1. Хранете се поне 3 пъти на ден, като храната намалява с напредването на деня. Концентрирайте повечето храна в активната част на деня, а не късно вечер.
2. Приемайте повече течности като вода и чай. Нека водата е поне 2-3 литра разделени през деня, като една чаша се изпива около половин час преди ядене и час след хранене се изпиват още две. Към водата може да прибавяте прясно изцеден лимон или грейпфрут. Изключете соковете и газираните напитки от менюто си. Контролирайте кафето.
3. Избирайте храни богати на белтъчини на всяко хранене. Може да ги комбинирате със зеленчуци.
4. Ако огладнявате между основните хранения, може да закусите сурови
ядки, кисело мляко, зеленчуци.
5. Изключете всички храни, съдържащи захар, брашно, маргарин, консерванти, подсладители, овкусители.
6. Купете си рибено масло (Ескимо 3 е най-добро в България) и взимайте
поне по 1 грам на ден за да осигурите добра мастна обмяна, възстановяване на мускулите и здраве за сърдечносъдовата си система.
7. Между отделните хранения не бива да минават повече
от 4 часа, а между вечерята и закуската повече от 12.
8. Обработвайте храната минимално, като я печете и варите, вместо да пържите


Ако се регистрирате на този сайт - FitDay - можете лесно да си изчислявате калорйния прием, както и процентно съдържание на въглехидрати/мазнини/протеини от дневното ви меню.

Може да ползвате и тази таблица. :)

Примерни менюта и рецепти има във форума на Spider, но ако се съберем повечко "диетуващи", ще е хубаво да си споделяме рецепти. Тези дни, ако ми остане повечко време, мога да ви напиша примерни менюта, какво горе-долу съм хапвала, за да добиете обща представа.

Това е, успех на всички! :)

П.С.Шаренките цитати са копирани от първия линк, колкото да ви заинтересовам, все пак е хубаво да прочете цялата статия. :) Много е хубава.
Аз рибено масло до сега не съм пила, макар че всички много го хвалят.. :oops:


 Profile  
 
Покажи мнения от преди:  Сортирай по  
Post new topic Reply to topic  [ 1 мнение ] 

Всички времена са UTC + 2 часа



Подобни теми


Кой търси в готварската книга?

Рецептата се разглежда от: Нито един шеф-готвач и 1 гост


Не можете пускате нови теми
Не можете отговаряте на теми
Не можете редактирате мненията си
Не можете триете мненията си
Не можете прикачвате файлове

Търсене:
cron
Готвим с помощта на phpBB